Narrowcasting: interessante communicatiemethode voor retailers

narrowcasting voor retail

Het kan zijn dat je de term narrowcasting niet kent, maar de bekendste uitwerking ervan herken je ongetwijfeld. Via kleine of middelgrote schermen wordt informatie gedeeld dat voor een specifiek publiek bedoeld is. Bekend voorbeeld wordt gevormd door schermen die je ziet hangen in wachtkamers. Maar ook is narrowcasting voor retail aan een opmars bezig. In elektronicazaken is dit al wat langer gangbaar; andere sectoren volgen nu ook. Wat te denken van bijvoorbeeld kledingzaken. 

narrowcasting voor retail

Hoe werkt narrowcasting in kledingwinkels?

Wanneer je een kledingwinkel beheert, dan zou je narrowcasting op verschillende manieren kunnen inzetten. Plaats bijvoorbeeld een scherm op een plek waar klanten zeker langskomen. En toon op dit scherm bijvoorbeeld een paar mooie aanbiedingen van iets oudere producten. Of zet juist de nieuwste collecties hiermee wat extra in de etalage. Wat je met een scherm ook kunt doen is een geïnteresseerde klant extra info bieden. Denk aan de wijze waarop dit in telefoonwinkels al langer gebeurt. Op deze manier kun je op prachtige wijze je producten tonen en alle voordelen ervan extra belichten. Grote kans dat je klant nog enthousiaster wordt en daadwerkelijk een aanschaf zal doen!