Hoe maak je boeiende Instagram-berichten.

Het valt niet te ontkennen dat Instagram marketing zich zeer dynamisch ontwikkelt. Wereldwijd heeft het meer dan een miljard gebruikers. In Nederland gebruikten 7 miljoen mensen de website in december 2020. Marketeers zien Instagram steeds vaker als het nieuwe Facebook. Voeg daar de migratie van beroemdheden en de dynamische ontwikkeling van influence marketingactiviteiten aan toe, en we hebben een antwoord op de vraag waarom je meer energie zou moeten steken in Instagram marketing activiteiten. In het onderstaande bericht bespreek ik Instagram marketing berichten en de basisprincipes van het maken ervan.

Instagram-bericht – waar bestaat het uit?

Het belangrijkste (en het belangrijkste) element is het medium in de vorm van een foto, galerij of video. Het vangt de weergave van de ontvanger en beslist of ze door de feed blijven bladeren of een tijdje stoppen bij uw inhoud. De beschrijving is ook een belangrijk element, zeker als je al een groep trouwe volgers hebt verzameld. Ze zullen willen lezen wat er speelt en wat je te zeggen hebt, niet alleen als influencer, maar ook als merk. De beschrijving bevat ook hashtags die een zeer belangrijke rol spelen als het gaat om het bereiken van nieuwe gebruikers. Ik zal elk van deze elementen hieronder voor je bespreken.

Instagram foto’s

Als het gaat om foto’s, het meest populaire formaat, zijn er een paar dingen om in gedachten te houden. Allereerst hebben foto’s met een gezicht of een persoon een veel grotere betrokkenheid (dit blijkt uit zowel het onderzoek als de profielanalyses die ik heb gemaakt). Dit is slecht nieuws als u zich bezighoudt met architectuur- of landschapsfotografie of het plaatsen van handwerkfoto’s. Al bij de start zit je iets onder de streep. Nou ja, tenzij je hele goede hashtags kiest die worden gevolgd door mensen die geïnteresseerd zijn in je onderwerp.